Wednesday, February 11, 2009

SMILE CAMPAIGN



SALAM BLOG.....

Satu pengalaman yang tak dapat aku lupakan mungkin sepanjang hayat ku.KEMENANGAN.....mencipta LOGO untuk SMILE CAMPAIGN DI KPJ SELANGOR SPECIALIST CENTRES ( formerly known as SELANGOR MEDICAL CENTRES)
Hakikatnya semua orang mahukan kemenangan .............tapi apakah tujuan sebenar kemenangan itu di raih.Adakah ianya semata-mata kerana habuan hadiah yang di janjikan? Tidak! sama sekali ....... bukan itu tujuan UTAMA ku.Aku sanggup berusaha walaupun semalaman tidurku , ku korbankan hanya untuk mencipta logo SMILE Campaign tanpa sebarang ganjaran dari SMC.Motif UTAMA ku hanya untuk menekankan apa itu SMILE sebenarnya.

Dalam islam juga mengalakkan kita sentiasa tersenyum kerana
Sabda Rasulullah s.a.w "Senyuman kepada saudaramu adalah sadaqah".
Begitu besar ganjaran yang kita terima dari allah s.w.t. hanya dengan senyuman. Bukan saja mengeluarkan wang ringgit atau harta benda untuk bersedekah tp dengan hanya sekadar senyuman...... kita sudah memperolehi pahala dari Allah s.w.t.

Salam Tuan Haji Johar ....... adakah tujuan sebenarnya SMILE CAMPAIGN dilancarkan telah dipraktikkan sepenuhnya oleh keseluruhan pekerja SMC????Jangan dinilaikan kepada perkerja bawahan saja tapi keseluruhannya termasuk pihak atasannya juga.KEPIMPINAN melalui TELADAN juga harus dijadikan sandaran kepada matlamat kempen tersebut.Yang paling penting keikhlasan .Kalau kita ikhlas berkerja kerana Allah S.W.T dan demi KPJ Selangor Specialist Hospital secara automatik senyuman itu akan terpancar tanpa paksaan ..........


Jasamu di kenang Tuan Haji Johar Ismail.Smoga diberkati allah s.w.t dunia dan akhirat.Amin.

No comments:

Post a Comment